1. سعی کنید کمترین تماس فیزیکی را با وسایل،‌ دیوارها و درهای محیط کار خود داشته باشید.
  2. تا حد امکان از ظروف اشتراکی مجموعه خود مثل لیوان، قاشق و بشقاب مشترک استفاده نکنید. بهتر است تا هنگام کاهش روند فراگیری کروناویروس، ظروف شخصی خود را به محل کار ببرید.
  3. بسیاری از اقلام و وسایل اطراف ما احتمال آلوده بودن به ویروس را دارند که ما حتی فکر آن را نمی‌کنیم. یکی از این چیزها کاغذهایی است که بین همکاران جابجا می‌شود. دقت کافی را در شناسایی این موارد به کار ببندید.
  4. نقل و انتقال اسناد اداری را به صورت الکترونیکی و با نرم‌افزارهای اداری همچون پی‌گیر انجام دهید و انتقال اسناد فیزیکی را به حداقل برسانید.
  5. دکمه‌ی روشن کردن وسایل و تجهیزات یکی از نقاط آلوده است. به آن‌ها دقت کنید (دکمه پرینتر، کلید برق، ماوس‌ها و کی‌بوردهای اشتراکی و….)
  6. اگر در اتاق کارتان نفرات دیگری هم هستند،‌ حتما از ماسک استفاده کنید. همچنین در ساعاتی از روز،‌ با باز کردن پنجره، تهویه‌ی مناسبی در اتاق انجام دهید.
  7. در صورت حضور ارباب رجوع یا همکاران دیگر در اتاق کارتان،‌ در روز حداقل یکبار وسایل اداری و تجهیزات روی میز خود را ضدعفونی کنید.
  8. تا حد ممکن از حضور در محل کار پرهیز کنید و فعالیت‌های خود را به صورت دورکاری انجام دهید. برای اینکار کافیست یکی از پلتفرم‌های مدیریت تیم و پروژه‌ی آنلاین را تهیه کنید. پی‌گیر بستری قدرتمند و کامل برای این کار در اختیار شما قرار می‌دهد.
  9. علائم ویروس کرونا را به یاد داشته باشید (تب، سرفه خشک، درد قفسه سینه و تنگی نفس). در صورتی که یکی از همکاران به این ویروس آلوده شده‌اند، می‌بایست ضمن جلوگیری از حضور وی در محل کار،‌ کلیه‌ی اماکن و وسایل و اقلام مجموعه را با استفاده از موادی چون پراکسید هیدروژن یا الکل ضدعفونی‌کنید.
  10. در طول روز با خوراکی‌های مفید خود را تقویت کنید و از نوشیدن آب و مایعات به میزان کافی غافل نشوید.
  11. #کرونا_را_شکست_میدهیم